🚚 משלוח חינם בכל הזמנה

התינוק סובל מגזים? הנה הפתרון!

גזים אצל תינוקות - מה גורם לגזים?

גזים אצל תינוקות יכולים להיות להוות מטרד וחוויה לא נוחה הן להורים והן לילד. הגורמים לגזים אצל תינוקות עדיין אינם מובנים היטב.

במאמר זה נבחן את הסיבות והגורמים בעקבותם תינוקות סובלים מגזים, ואת הפתרונות המוצעים. לכם ישאר רק לבחור מה הדרך המועדפת עליכם.
בייבי דילס מאחלת לכם שינה נעימה!

מקור: Pixabay

ישנם שלוש סיבות עיקריות לגזים אצל תינוקות: בליעת אוויר, גזים במעיים וחוסר סובלנות לחלב.
אחד הנפוצים ביותר הוא כי תינוקות בולעים אוויר כשהם מוצצים מוצץ או משנים את מיקומם. תינוקות גם פולטים גז כשהם מעכלים לקטוז וחומרים אחרים מחלב, שלעיתים קרובות הוא תוצאה של אי סבילות ללקטוז, או מאלרגיות אחרות הקשורות לחלב.
ברוב המקרים של גזים אצל תינוקות, אין צורך לדאוג מכיוון שהם יחלפו תוך מספר ימים או שבועות ללא כל התערבות. עם זאת, אם נראה כי התינוק סובל מכאבים או חום, עליך לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

מה הסיבה השכיחה ביותר לגזים אצל תינוקות?

הסיבה השכיחה ביותר לגזים אצל תינוקות היא הכנסת מזונות חדשים לתזונה.
מערכת העיכול של התינוק מאד רגישה למזונות החדשים ולוקח לה זמן להתרגל לעיכול המזון החדש. תקופת המעבר הזו שבה הקיבה מתרגלת,יכולה לגרור לבכי ועצבנות רב אצל התינוק מפאת כאבי הבטן שהגזים גורמים.
כאשר מכניסים מזון חדש לתזונת התינוק, חשוב להגדיל את כמות חלב האם או את הפורמולה שהם צורכים. זה עוזר להפחית את ייצור הגז!
בנוסף , ייצור הגז יכול לעלות כאשר התינוק יונק לעתים קרובות או כשהוא צורך פורמולה.

האם חלב אם גורם לגזים אצל תינוקות?

אחת הסיבות השכיחות לגזים אצל תינוקות היא אי סבילות ללקטוז. כאשר תינוק צורך חלב ומוצרי חלב אחרים, הוא עלול לגרום לנפיחות וגזים.ייצור הגז יכול לעלות כאשר התינוק יונק לעתים קרובות או כשהוא צורך פורמולה. כאמור, הלקטוז מצוי בחלב האם ולא רצוי למנוע מהתינוק חלב אם רק בגלל רגישות ללקטוז, אך אם התינוק ניזון מתמ"ל (תחליף מזון לתינוקות) אשר יש ברשותו כמות יותר גבוהה של לקטוז, יש לשקול לנסות תחליף מזון צמחי,אשר לא מכיל חלב. פתרון זה יכול להיות יעיל מאד, במקרה שבו גם ככה התינוק ניזון מתחליף מזון.

איך מקלים על גזים לתינוקות?

ישנים כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לעזור להקל על אי הנוחות של תינוקך , אך קחו בחשבון שלא תמיד הכל עוזר. בכל מקרה שווה לנסות! אני מאמין שאחד מהפתרונות יעבוד בהצלחה ויחזירו לכם את שעות השינה האבודות.

—לקחת אותו לטיול או לשדה פתוח, או לנהיגה קצרה עם רכב שהתינוק בסל-קל
—אתם יכולים גם להשתמש באמבטיה חמה עם בועות סבון כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר.
— ניתן לסייע גם על ידי מתן הזדמנויות לתינוקות יותר לשבת ולהסתובב כך שלמערכת העיכול שלהם יהיה זמן לעבוד ביעילות רבה יותר.
— אחת הסיבות השכיחות לגזים אצל תינוקות היא חוסר סובלנות ללקטוז. כאשר תינוק צורך חלב ומוצרי חלב אחרים, הוא עלול לגרום לנפיחות וגזים. סיבה נוספת לתינוקות לקבל גזים היא כי הם אוכלים יותר מדי מזון מהר מדי. זה יכול להוביל להצפת אוויר בקיבה ובמעיים. גז יכול להיגרם גם כתוצאה מעיכול, וזה המקום שבו תינוקות בולעים אוויר בזמן האכילה או כאשר אמהות נותנות לתינוקות יותר מדי חלב מוקדם מדי לאחר האכלה. זה גורם לגז מכיוון שנוזלים מתרחבים בקיבה ויוצרים לחץ שמקשה על בריחת גזים אחרים.
אם תינוק סובל מאי נוחות רבה, ההורים צריכים לפנות לרופא ילדים. בינתיים, יש דברים מסוימים שאתה יכול לעשות בבית כדי להקל על גזים אצל תינוקות.
במקרים מסוימים, גזים עשויים להיגרם כתוצאה מתזונת התינוק. על מנת לעזור להקל על בעיה זו, מומלץ להחליף את הנוסחה או להאכיל אותם בתדירות גבוהה יותר במהלך היום או הלילה. אם לשינויים אלה אין השפעה על בעיית הגזים של התינוק, נסה לחסל מזונות מסוימים מתזונתם כגון כרוב וברוקולי.

אם התינוק שלך עדיין מייצר גזים מוגזמים לאחר שינוי התזונה שלו, יתכן שזה נובע מהפרעה במערכת העיכול. אתה יכול להתייעץ עם רופא לאפשרויות טיפול כמו תרופות או ניתוח.

תכשירים נגד גזים לתינוקות - האם מומלץ?

מה הסיבה השכיחה ביותר לגזים אצל תינוקות?

גזים אצל תינוקות הינם מצב שנחקר רבות ועדיין לוט בערפל. עם זאת, המודעות לצורך בתרופה יעילה לגזים אצל תינוקות גדלה מאז הופעתן של פורמולות לתינוקות המבוססות על סויה, שקשות לעיכול. רופאים דיווחו כי תינוקות רבים מפתחים גזים כאשר הם ניזונים מתכשיר המבוסס על סויה, אך רוב ההורים נרתעו להתנסות בנוסחאות אחרות בגלל מחסור במידע.
ישנם המון תכשירים נגד גזים לתינוקות , אך יעילותם מוכחת בספק,והשימוש הוא על אחריותכם בלבד.

המידע והעצות הניתנים באתר בייבי דילס הם בגדר המלצות בלבד, ואינם מהווים תחליף לבדיקה רפואית או ייעוץ רפואי.
הם אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופאים, ואינם בגדר "אבחנה רפואית", "חוות דעת רפואית", "המלצה לטיפול רפואי" או "תחליף לטיפול רפואי".
הכותבת הינה אישה בהריון והטיפים נכתבו מנקודת מבטה. כל יישום של אחת מההמלצות הללו הינה באחריותכם בלבד.

דילוג לתוכן