🚚 משלוח חינם בכל הזמנה

סושי בהריון - למה לנשים בהריון אסור לאכול סושי

מקור התמונה: Pixabay

אכילת סושי בהריון היא נושא שנוי במחלוקת ואנחנו ננסה לעשות לכן סדר. אתן צריכות להיות מודעות לסכנות שבאכילת סושי בזמן הריון לכן טוב שאתם כאן!

מהו הסושי?

סושי הוא מאכל יפני המורכב מאורז מחומץ מבושל ומרכיבים נוספים כמו דגים, ירקות או בשר. המילה סושי מגיעה מהפועל סושירו, שפירושו “לפזר” או “להתלבש”.

הסוג הראשון של סושי פותח בדרום מזרח אסיה, שם הדגים נעטפו באורז ומלח. מאמינים כי הסושי הראשון נעשה עם דגי מים מתוקים מנהר המקונג. . בסופו של דבר, אנשים התחילו להשתמש גם בדגי מים מלוחים. הסוג השני של סושי פותח בסין בתקופת שושלת טאנג. הוא כלל דגים ואורז, עטופים באצות. האוכל הפך פופולרי בכל מזרח אסיה, במיוחד בקרב נזירים ונזירות בודהיסטים שהיו נוסעים למרחקים ארוכים כדי לאסוף נזירים מחופי סין. ויפן. התיעוד הכתוב הראשון של סושי היה בטקסט סיני משנת 938 המתאר כיצד לשמר דגים על ידי תסיסתו במלח ואורז.
הסושי מורכב מאורז עם דג דג/מעושן וירקות כמו אבוקדו או מלפפון.
כיום הסושי הוא מאכל יפני פופולרי המורכב מאורז עם דג נא או ירקות. הוא מוגש בדרך כלל עם רוטב סויה ומשחת וואסבי וניתן לאכול אותו כפינגר פוד.
אם ככה, למה לנשים בהריון אסור לאכול סושי?

האם זה מסוכן לאכול סושי בזמן ההריון?

לנשים בהריון מומלץ לאכול מזונות עשירים בחלבון, ברזל וסידן.
סושי עשיר מאד במרכיבים אלו  ונחשב בדרך כלל בטוח לאכילה במהלך ההריון,  אך הסיכונים הכרוכים בו משתנים בהתאם לסוג הסושי שאתה אוכלת, ובמידת עשייתו של הדג, ובמידת הסטריליות באותו המטבח שמכינים את הסושי.

ה-FDA (מנהל המזון והתרופות) שבדר”כ מוצג כגוף רפואי סמכותי ביותר,  לא נתן שום עצה/הוראה לגבי סושי לנשים בהריון.  אין הנחיות ספציפיות לנשים בהריון בכל הנוגע לאכילת סושי. העצה היחידה שהם נתנו היא להגביל את כמות הדג הנא הנצרך במהלך ההריון מכיוון שהוא עלול להכיל טפילים שעלולים לגרום
להרעלת מזון אצל האם או התינוק.

למה אסור סושי בהריון

הסיבה העיקרית היא שיש להמנע מאכילת דגים נאים בהריון,  ובדר”כ כשמכינים סושי משתמשים באותם כלים גם לדגים המבשולים וגם לנאים.
לפיכך, עדיין קיים סיכוי לחיידקים ומחלות ולכן יש להמנע.
זה לא אומר שיש איסור גורף.

איזה סוגים של סושי אפשר לאכול בהריון

סוגי הסושי שנשים יכולות לאכול במהלך ההריון כוללים סושי מבושל וסושי צמחוני.
לרוב, בסושי מבושל/מטוגן לא יהיה דגים נאים מכיוון שהסושי עובר תהליך של בישול או טיגון.
אך בסושי צמחוני, רוב הסיכויים שתקבלי דגים נאים.
דג נא מכיל חיידקים , בעוד שדגים וירקות מבושלים נוטים יותר להיות בטוחים לאכילה. לכן זה מאד חשוב לברר אם בסושי יש דגים נאים לפני האכילה!
דג נא מכיל חיידקים שעלולים להוביל להרעלת מזון, שעלולה לגרום לבחילות, הקאות ושלשולים. במקרים נדירים (פחות מ-0.1% מכולם במקרים), קיים סיכון להדבקה בטפילים כגון הזחלים של סוג של תולעים הנקרא Diphyllobothrium latum, אשר יכול לגרום לזיהום חמור. המפתח להימנעות מהרעלת מזון מסושי הוא לאכול רק סושי טרי!

איך להמנע מאכילת סושי מזיק בהריון?

אחסנו בזהירות סושי מוכן מראש ואל תשאירו אותו בטמפרטורת החדר למשך יותר משעתיים, הסר את כל הדג הנא מעל פני האורז המבושל, והימנעי ככל האפשר מאכילת סושי העשוי עם דג נא או מבושל מעט.

אצה בהריון - האם מותר?

אחסנו בזהירות סושי מוכן מראש ואל תשאירו אותו בטמפרטורת החדר למשך יותר משעתיים, הסר את כל הדג הנא מעל פני האורז המבושל, והימנעי ככל האפשר מאכילת סושי העשוי עם דג נא או מבושל מעט.

מסקנה - ותרו על הסושי ככל האפשר עד לסיום ההריון בשביל לא לקחת סיכונים מיותרים 🙂

המידע והעצות הניתנים באתר בייבי דילס הם בגדר המלצות בלבד, ואינם מהווים תחליף לבדיקה רפואית או ייעוץ רפואי.
הם אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופאים, ואינם בגדר "אבחנה רפואית", "חוות דעת רפואית", "המלצה לטיפול רפואי" או "תחליף לטיפול רפואי".
הכותבת הינה אישה בהריון והטיפים נכתבו מנקודת מבטה. כל יישום של אחת מההמלצות הללו הינה באחריותכם בלבד. המאמר אינו נכתב בכוונה לתת ייעוץ רפואי ואינו מתיימר להיות אחד כזה.

דילוג לתוכן